Maison Lenique

God kväll!

Hela dagen tillbringades på Maison som ligger i en väldigt liten by vid namn Pierry, söder om Epirnay, där är det champagnes huvudstad nämligen.
Min manliga kusin berättade om en väg, kommer inte riktigt ihåg vad den hette, att den om man kör den vägen ser man världskända Champagnehus där Dom Pérignon b.la tillverkas och kända vingårdar.

Iallafall..
Där vi var tillverkade de olika sorters champagne.. .Men champagne är festligt. Det var inte alls lika stort som jag trodde, men jag fick reda på att det var den minsta vingården vi besökte..
Man fick köpa med sig fyra lådor, tror det skulle bli 40 flaskor eller något.
Men det blev det verkligen inte, köpte med mig sju flaskor med olika årgångar.

Min kvinnliga kusin sa att om man ska besöka vingård i Frankrike så är det bäst att göra det på våren, underbart.

Haha, något som var kul var att mina kusiner är experter på vin och champagne och när de hade smakat på någon champagne kunde de veta exakt vad det var i och hur den smakade exakt.

Jag och A stod där som ett stort frågeteckan.


Ses på Avenyn på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0